C++ Bc. 20: Porovnání verzí
mBez shrnutí editace |
m IEEF |
||
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
Poznámka: funkce pro výpočet strojového epsilon by v C++ měla být vhodněji napsána jako šablona. | Poznámka: funkce pro výpočet strojového epsilon by v C++ měla být vhodněji napsána jako šablona. | ||
== Odkazy == | |||
* [http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_floating-point_standard IEEE floating-point standard] | |||
[ [[C++ Bc. | Zpět]] | [[C++ Bc. 20 cpp | C++]] | [[C++ Bc. 21|Další]] ] | [ [[C++ Bc. | Zpět]] | [[C++ Bc. 20 cpp | C++]] | [[C++ Bc. 21|Další]] ] | ||
[[Kategorie:Programování]] | [[Kategorie:Programování]] |
Verze z 8. 1. 2007, 14:49
Strojové epsilon je charakteristika přesnosti formátu reálného čísla v počítači. Je definováno jako rozdíl mezi 1 a nejmenším číslem větším než 1, kterou lze v daném čísleném typu zobrazit.
Strojové epsilon je jednou z charakteristik definovaných v hlavičce <climits> a v C++ jej lze například pro typ double získat jako
std::numeric_limits<double>::epsilon()
Napište funkci, která vypočte odhad strojového epsilon pro typ double.
double d_epsilon()
Poznámka: funkce pro výpočet strojového epsilon by v C++ měla být vhodněji napsána jako šablona.