SQLite: Porovnání verzí
m →Externí odkazy: firefox |
m →Externí odkazy: en |
||
Řádek 61: | Řádek 61: | ||
* [http://www.sqlite.org SQLite] | * [http://www.sqlite.org SQLite] | ||
* [https://addons.mozilla.org/ | * [https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5817 Rozšíření pro Mozilla Firefox] | ||
{{Databáze}} | {{Databáze}} |
Verze z 4. 5. 2009, 21:43

SQLite je relační databázový systém obsažený v relativně malé knihovně napsané v C. Je vyvíjen D. Richardem Hippem a šířen pod licencí public domain.
Na rozdíl od databází založených na principu klient-server, kde je databázový server spuštěn jako samostatný proces, je SQLite pouze malá knihovna, která se přilinkuje k aplikaci a pomocí jednoduchého rozhraní ji lze začít využívat. Každá databáze je uložena v samostatném souboru .dbm (Database Manager), kde se data ukládají za použití jednoduchého primárního klíče do stejně velkých bloků a používá hashovacích technik pro rychlý přístup k datům při vyhledávání podle klíče.
V SQLite je implementován téměř celý standard SQL-92.
Databázi SQLite lze použít například v programovacích jazycích C, C++, Delphi, PHP, Java, Python, Perl, Tcl aj.
Převzato z české wikipedie.
Vytvoření SQLite databáze, resp. připojení k databázi, je velmi jednoduché. Stačí spustit aplikaci sqlite3
se jménem databáze
sqlite3 test.db
Pokud databáze neexistuje, je při uložení dat vytvořena. Databáze je přitom uložena v jediném binárním souboru, který je přenositelný a nezávisly na platformě.
Interakivní terminálová aplikace sqlite3
nabízí základní nápovědu, příkaz .help
$ sqlite3 test.db SQLite version 3.5.9 Enter ".help" for instructions sqlite>
SQL příkazy můžeme zadávat interaktivně
sqlite> create table abc ( ...> a integer primary key, ...> b text, ...> c double); sqlite>
nebo je načítat z SQL dávky ze souboru. SQL příkazy můžeme též zadávat jako druhý parametr aplikace sqlite3
$ sqlite3 test.db < data.sql $ $ sqlite3 test.db "select * from abc;" 1|a| 3|ab|12.4 5|abc| 7|abc ...|193.34 $
Knihovna SQLite je malá (méně než 300kB kódu), lze ji k aplikacím v C/C++ připojit jako sdílenou knihovnu nebo přeložit zdrojový kód knihovny a připojit staticky k aplikaci.