152YFYG Fyzikální geodézie: Porovnání verzí
m Stránka 152FYG Fyzikální geodézie přemístěna na stránku 152YFYG Fyzikální geodézie: kod predmetu |
|||
Řádek 23: | Řádek 23: | ||
===Harmonogram cvičení=== | ===Harmonogram cvičení=== | ||
{|class="border" | {|class="border" | ||
!rowspan="2" valign="top"| | !rowspan="2" valign="top"| Číslo úlohy | ||
!colspan="2" | | !colspan="2" | Datum zadání | ||
!colspan="2" | | !colspan="2" | Datum odevzdání | ||
|- | |- | ||
!Út !! Čt !! Út !! Čt | !Út !! Čt !! Út !! Čt |
Verze z 23. 1. 2009, 09:18
anotace
1. Podrobné seznámení s fyzikálními principy a technologiemi měření tíhového zrychlení. Význam hodnot tíhového zrychlení ve fyzikální geodézii.
2. Odvození vztahů pro konstrukci geoidu (kvazigeoidu). Teorie Stokesových konstant a Stokesova integrálu. Moloděnského modifikace teorie tvaru Země.
3. Teorie zemských slapů. Geodetické aspekty zemských slapů včetně popisu elastické reakce zemského tělesa.
- Doporučená literatura
- Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005.
- Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2007.
přednášky
Přednášky probíhají každou středu v přednáškové místnosti C208 od 9:00 do 10:35.
Přednášející:
- doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.
cvičení
Termíny cvičení jsou následující:
- Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící Ing. Jana Kuklíková
- Čtvrtek 7:15 B974, cvičící Ing. Jan Holešovský; 10:45 B974, cvičící doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.; 16:00 B978, cvičící Ing. Jan Holešovský.
Harmonogram cvičení
Číslo úlohy | Datum zadání | Datum odevzdání | ||
---|---|---|---|---|
Út | Čt | Út | Čt | |
1. | 7.10. | 9.10. | 4.11. | 30.10. |
2. | 4.11. | 30.10. | 25.11. | 20.11. |
3. | 25.11. | 20.11. | 16.12. | 11.12. |
4. | 9.12. | 11.12. | 6.1. | 8.1. |
V prvním výukovém týdnu mají cvičení informativní charakter o obsahu předmětu, organizaci cvičení a požadavcích pro získání zápočtu.
Cvičení, na nichž se zadává nová úloha, jsou povinná; odevzdává se na nich předcházející úloha a píše se test, jehož smyslem je zjištění stupně zvládnutí teorie potřebné pro řešení úlohy. Na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace.