152YFYG Fyzikální geodézie: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace |
|||
Řádek 18: | Řádek 18: | ||
Termíny cvičení jsou následující: | Termíny cvičení jsou následující: | ||
*Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící Ing. Jana Kuklíková | *Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící Ing. Jana Kuklíková | ||
*Čtvrtek 7:15 B974, cvičící | *Čtvrtek 7:15 B974, cvičící Ing. Jan Holešovský; 10:45 B974, cvičící doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.; 16:00 B978, cvičící Ing. Jan Holešovský. | ||
===Harmonogram cvičení=== | ===Harmonogram cvičení=== |
Verze z 25. 9. 2008, 10:13
anotace
1. Podrobné seznámení s fyzikálními principy a technologiemi měření tíhového zrychlení. Význam hodnot tíhového zrychlení ve fyzikální geodézii.
2. Odvození vztahů pro konstrukci geoidu (kvazigeoidu). Teorie Stokesových konstant a Stokesova integrálu. Moloděnského modifikace teorie tvaru Země.
3. Teorie zemských slapů. Geodetické aspekty zemských slapů včetně popisu elastické reakce zemského tělesa.
- Doporučená literatura
- Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005.
- Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2007.
přednášky
Přednášky probíhají každou středu v přednáškové místnosti C208 od 9:00 do 10:35.
Přednášející:
- doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.
cvičení
Termíny cvičení jsou následující:
- Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící Ing. Jana Kuklíková
- Čtvrtek 7:15 B974, cvičící Ing. Jan Holešovský; 10:45 B974, cvičící doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.; 16:00 B978, cvičící Ing. Jan Holešovský.
Harmonogram cvičení
číslo úlohy | datum zadání | datum odevzdání | ||
---|---|---|---|---|
Út | Čt | Út | Čt | |
1. | 7.10. | 9.10. | 4.11. | 30.10. |
2. | 4.11. | 30.10. | 25.11. | 20.11. |
3. | 25.11. | 20.11. | 16.12. | 11.12. |
4. | 9.12. | 11.12. | 6.1. | 8.1. |
V prvním výukovém týdnu mají cvičení informativní charakter o obsahu předmětu, organizaci cvičení a požadavkům pro získání zápočtu.
Cvičení, na nichž se zadává nová úloha, jsou povinná; odevzdává se na nich předcházející úloha a píše se test, jehož smyslem je zjištění stupně zvládnutí teorie potřebné pro řešení úlohy. Na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace.