152YFYG Fyzikální geodézie: Porovnání verzí
Řádek 17: | Řádek 17: | ||
==cvičení== | ==cvičení== | ||
Termíny cvičení jsou následující: | Termíny cvičení jsou následující: | ||
*Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící | *Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící | ||
*Čtvrtek 7:15 B974, cvičící ; 10:45 B974, cvičící ; 16:00 B978, cvičící . | *Čtvrtek 7:15 B974, cvičící ; 10:45 B974, cvičící ; 16:00 B978, cvičící . | ||
Řádek 38: | Řádek 38: | ||
Cvičení, na nichž se zadává '''nová úloha''', jsou '''povinná'''; | Cvičení, na nichž se zadává '''nová úloha''', jsou '''povinná'''; odevzdává se na nich předcházející úloha a píše se test, jehož smyslem je zjištění stupně zvládnutí teorie potřebné pro řešení úlohy. Na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace. | ||
===Zadání úloh=== | ===Zadání úloh=== |
Verze z 17. 9. 2008, 07:38
anotace
1. Podrobné seznámení s fyzikálními principy a technologiemi měření tíhového zrychlení. Význam hodnot tíhového zrychlení ve fyzikální geodézii.
2. Odvození vztahů pro konstrukci geoidu (kvazigeoidu). Teorie Stokesových konstant a Stokesova integrálu. Moloděnského modifikace teorie tvaru Země.
3. Teorie zemských slapů. Geodetické aspekty zemských slapů včetně popisu elastické reakce zemského tělesa.
- Doporučená literatura
- Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005.
- Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2007.
přednášky
Přednášky probíhají každou středu v přednáškové místnosti C208 od 9:00 do 10:35.
Přednášející:
- doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.
cvičení
Termíny cvičení jsou následující:
- Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící
- Čtvrtek 7:15 B974, cvičící ; 10:45 B974, cvičící ; 16:00 B978, cvičící .
Harmonogram cvičení
číslo úlohy | datum zadání | datum odevzdání | ||
---|---|---|---|---|
Út | Čt | Út | Čt | |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. |
Cvičení, na nichž se zadává nová úloha, jsou povinná; odevzdává se na nich předcházející úloha a píše se test, jehož smyslem je zjištění stupně zvládnutí teorie potřebné pro řešení úlohy. Na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace.