152YFYG Fyzikální geodézie: Porovnání verzí
Řádek 28: | Řádek 28: | ||
!Út !! Čt !! Út !! Čt | !Út !! Čt !! Út !! Čt | ||
|- | |- | ||
|1. || | |1. || || || || | ||
|- | |- | ||
|2. ||30.10.||1.11||20.11||22.11. | |2. ||30.10.||1.11||20.11||22.11. | ||
Řádek 36: | Řádek 36: | ||
|4. ||11.12.||13.12.||8.1.||10.1. | |4. ||11.12.||13.12.||8.1.||10.1. | ||
|} | |} | ||
Cvičení, na nichž se zadává '''nová úloha''', jsou '''povinná''', | |||
Cvičení, na nichž se zadává '''nová úloha''', jsou '''povinná'''; odevzdavá se na nich předcházející úloha a píše se test, jehož smyslem je zjištění stupně zvládnutí teorie potřebné pro řešení úlohy. Na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace. | |||
===Zadání úloh=== | ===Zadání úloh=== |
Verze z 16. 9. 2008, 13:47
anotace
1. Podrobné seznámení s fyzikálními principy a technologiemi měření tíhového zrychlení. Význam hodnot tíhového zrychlení ve fyzikální geodézii.
2. Odvození vztahů pro konstrukci geoidu (kvazigeoidu). Teorie Stokesových konstant a Stokesova integrálu. Moloděnského modifikace teorie tvaru Země.
3. Teorie zemských slapů. Geodetické aspekty zemských slapů včetně popisu elastické reakce zemského tělesa.
- Doporučená literatura
- Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005.
- Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2007.
přednášky
Přednášky probíhají každou středu v přednáškové místnosti C208 od 9:00 do 10:35.
Přednášející:
- doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.
cvičení
Termíny cvičení jsou následující:
- Úterý 7:15 B978, 10:45 B978, cvičící Ing. Jana Kuklíková,
- Čtvrtek 7:15 B974, cvičící ; 10:45 B974, cvičící ; 16:00 B978, cvičící .
Harmonogram cvičení
číslo úlohy | datum zadání | datum odevzdání | ||
---|---|---|---|---|
Út | Čt | Út | Čt | |
1. | ||||
2. | 30.10. | 1.11 | 20.11 | 22.11. |
3. | 20.11. | 22.11. | 11.12. | 13.12. |
4. | 11.12. | 13.12. | 8.1. | 10.1. |
Cvičení, na nichž se zadává nová úloha, jsou povinná; odevzdavá se na nich předcházející úloha a píše se test, jehož smyslem je zjištění stupně zvládnutí teorie potřebné pro řešení úlohy. Na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace.