155PJIN Projekt - Informatika: Porovnání verzí
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
* Projekt a všechny je šířen pod licencí GNU GPL, pokud s touto podmínkou autoři nesouhlasí, musí to explicitně uvést na první straně dokumentace | * Projekt a všechny je šířen pod licencí GNU GPL, pokud s touto podmínkou autoři nesouhlasí, musí to explicitně uvést na první straně dokumentace | ||
* Závěrečná zpráva je odevzdána v jediném souboru '''153pjin-2009-x.tar.gz''', kde '''x''' označuje přidělený kód skupiny. Součástí závěrečné | * Závěrečná zpráva je odevzdána v jediném souboru '''153pjin-2009-x.tar.gz''', kde '''x''' označuje přidělený kód skupiny. Součástí závěrečné zprávy musí být: | ||
** textová dokumentace ve formátu PDF včetně zdrojového textu, např. LaTeX | ** textová dokumentace ve formátu PDF včetně zdrojového textu, např. LaTeX | ||
** všechny zdrojové texty strukturované podle potřeby do hierarchie podadresářů | ** všechny zdrojové texty strukturované podle potřeby do hierarchie podadresářů |
Verze z 19. 3. 2009, 15:25
Anotace
Projekt navazuje na tři úvodní předměty aplikované geoinformatiky 153OSL, 153DASY a 153PGC. Studenti jsou rozděleni do skupin, které během semestru pracují na zadaném tématu. Projekt obvykle představuje návrh a implementace webové aplikace, která pracuje s databází prostřednictvím CGI skriptů.
Skupiny během semestru průběžně prezentují výsledky a postup prací. Semestr je zakončen veřejnou prezentací projektů.
Doporučená literatura
Cvičení
Požadavky
- Projekt a všechny je šířen pod licencí GNU GPL, pokud s touto podmínkou autoři nesouhlasí, musí to explicitně uvést na první straně dokumentace
- Závěrečná zpráva je odevzdána v jediném souboru 153pjin-2009-x.tar.gz, kde x označuje přidělený kód skupiny. Součástí závěrečné zprávy musí být:
- textová dokumentace ve formátu PDF včetně zdrojového textu, např. LaTeX
- všechny zdrojové texty strukturované podle potřeby do hierarchie podadresářů
- se zdrojovými text překládaných programů musí být dodán vždy soubor Makefile
- Projekt je zakončen veřejnou prezentací
- K prezentaci se předkládá textová část dokumentace (nemusí obsahovat přílohy), tak aby byla k dispozici a mohla být dána k nahlédnutí přítomným zájemcům.
- Plná dokumenace 153pjin-2009-x.pdf musí být k datu prezentace vystavená na webu
- textová část prezentace (jeden soubor ve formátu PDF) a plná závěrečná dokumentace (153pjin-2009-x.tar.gz) jsou uloženy v podadresáři x/src, například
- Na serveru josef.fsv.cvut.cz je pro všechny skupiny založeno společné konto pjin2009, jednotlivé projekty se ukládají do podadresařů x. Přístup ke kontu pjin2009 je možný pouze přes veřejné klíče, které je nutno (v případě potřeby) vygenerovat a poslat k zařazeni. Pro snažší administaci mají všechny veřejné klíče jednotné pojmenování pjin2009-x-jmeno.pub.
Akademický rok 2008-2009
Na základě výslovné žádosti studentů, hlasováním s těsnou většinou jednoho hlasu přítomných, byla pro letní semestr akademického roku 2008-2009 stanovena doplnňující podmínka pro závěrečné hodnocení projektů: pokud jedna nebo více skupin neprojde v závěrečném hodnocení, tj. hodnocení bude F, pak hodnocení F bude přiděleno i všem ostatním skupinám bez výjimky.
Rozdělení do skupin
a) Databáze lyžařských středisek
- Daniel Dluhoš
- Tomáš Podpěra
- Eva Linhartová
- Kateřina Jarošová
b) Přehrady
- Renata Duchnová
- Miroslav Kopecký
- Tereza Pantůčková
- Petra Svobodová
c) Rekultivace po těžbě hnědého uhlí
- Jan Synek
- Lukáš Bocan
- Jiří Kratochvíl
- Hana Kadlecová
d) Databáze turistických tras ve Šluknovském výběžku
- Anna Kratochvílová
- Jaroslava Škudrnová
- Václav Petráš
e) Databáze jeskyní západních Krkonoš
- Vladimír Holubec
- Michal Bodnár
- Markéta Sedláčková
- Michal Bečička
f) Vodácké trasy
- Jana Knoblochová
- Karolína Štochlová
- Ondřej Pospíšil
- Simona Karochová
Harmonogram
- úvodní přednáška
- exkurze GIS pro životní prostředí
- témata, zdroje dat, ...
- konzultace
- konzultace
- konzultace
- společná kontrola postupu prací na projektech
- konzultace
- konzultace
- předběžné prezentace projektů
- odevzdání projektů
- prezentace
- závěrečné hodnocení
Akademický rok 2007-2008
Rozdělení do skupin
a
- Mrázek Václav nedodali projekt v termínu
- Horník Darek
- Řeháková Barbora
- Veverka Ondřej
b
- Peterová Věra hodnocení: výborně
- Kovařík Karel
- Krejčí Jiří
- Novák Jiří
c
- Kabilková Hana hodnocení: výborně
- Fořt Vojtěch
- Buřvalová Marie
- Polívka Adam
d
- Novák Jiří hodnocení: výborně
- Hron Vojtěch
- Růžička Zdeněk
- Řehák Martin
- Truhlář Luboš
e
- Hořejšová Zora hodnocení: výborně
- Prunarová Lucie
- Volfová Adéla
- Šmejkal Martin
f
- Šmídová Kateřina hodnocení: výborně
- Havlíčková Markéta
- Hořejší Miroslav
- Jankovský Zdeněk
- Tichý Tomáš
Konta a DB
Pro všechny skupiny byly založeny uživatelské účty pjin2008x (kde x je a až f) s možností přihlášení pouze přes ssh klíče, databáze stejného jména a postgres uživatelé. Pro každou skupinu byl navíc založen postgres uživatel pjin2008xwww pro přístup z webu, jeho práva musí nastavit každá skupina podle potřeby své webové aplikace.
Každá skupina má založen prostor pro webové stránky /var/www/user/pjin2008x
Závěrečná prezentace projektů
Na posledním setkání PJIN jsme se dohodli na prezentaci projektu 21. května. To ale bohužel koliduje s přednáškou Martina Hrubého z Brna. Díval jsem se na rozvrhy vašich kroužku a zjistil, že kolizi má pouze kroužek H2-68, který má v planu cvičeni 153MAKA od 16 hodin. Poprosil jsem Petra Buchara, jestli byste si nemohli cvičeni po dohodě nahradit jindy a kolega Buchar souhlasil. Mohu tedy využit toho, že v učebně C208 je po PJIN od 16:00 volná další dvouhodina a spojíme přednášku Martina Hrubého s prezentaci vašich projektu. Nevím, jestli budeme začínat přednáškou nebo prezentacemi, to ale není podstatné. Každopádně začneme v C208 ve 13:20 (patrně bude nejprve přednáška ... každopádně ale buďte přítomni)
Na prezentaci pozvu i některé kolegy z dalších kateder (budou-li mít čas), protože je to první prezentace projektu geoinformatiků. Připravte se proto, že to bude prezentace "na ostro"!
Máme 6 skupin, každá skupina bude mít 15 minut + max 5 minut na zodpovězeni případných dotazů. Naplánujte si proto "časování". To je u prezentaci velmi důležité. Je silne neprofesionalni pretahnout vymezeny casovy prostor, protoze se tak uzira cas nasledujicim ucastikum. Po vycerpani limitu budu proto nekompromisne ukoncovat. 5 minut na diskusi bude slouzit i k paralelni výměně skupin, tj. během diskuse se připraví další představitel/představitelé projektu. Spolu s prezentací musíte předložit projekt v písemné formě (stačí 21.5.), který necháme kolovat.
AČ