151YMB Programovací systém Matlab 2: Porovnání verzí
mBez shrnutí editace |
|||
Řádek 16: | Řádek 16: | ||
* Složené datové typy: struktury, buňky | * Složené datové typy: struktury, buňky | ||
::[http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/zs/ymb/matlab-shrnuti4.pdf Úvod do Matlabu - shrnutí 4 (PDF)] | ::[http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/zs/ymb/matlab-shrnuti4.pdf Úvod do Matlabu - shrnutí 4 (PDF)] | ||
* Handle Graphics: objekty, vlastnosti objektů figure, axes, line a text | |||
* GUI aplikace: definice tlačítek a menu (vlastnosti 'Units' a 'Position'), psaní 'CallBack' funkcí, uchovávání uživatelských dat ('UserData') | |||
==Semestrální práce== | |||
'''Zadání''': | '''Zadání''': | ||
: Implementujte zvolený algoritmus jako GUI aplikaci v programu Matlab. Svou volbu konzultujte s vyučujícím. Aplikace nechť je vašim originálním dílem vyhotoveným právě pro tento předmět. Každý soubor nechť obsahuje ve své úvodní části: | : Implementujte zvolený algoritmus jako GUI aplikaci v programu Matlab. Svou volbu konzultujte s vyučujícím. Aplikace nechť je vašim originálním dílem vyhotoveným právě pro tento předmět. Každý soubor nechť obsahuje ve své úvodní části: | ||
Řádek 29: | Řádek 31: | ||
:Každá funkce nebo skript nechť obsahuje nápovědu s popisem vstupních a výstupních hodnot a toho k čemu je funkce (skript) určena. Vyhotovte HTML dokumentaci, která bude obsahovat: | :Každá funkce nebo skript nechť obsahuje nápovědu s popisem vstupních a výstupních hodnot a toho k čemu je funkce (skript) určena. Vyhotovte HTML dokumentaci, která bude obsahovat: | ||
:*pro co | :*pro koho a co je program určen a jaký problém řeší, | ||
:*stručný popis teoretického pozadí problému, | :*stručný popis teoretického pozadí problému, | ||
:*popis algoritmů použitých v programu, | :*popis algoritmů použitých v programu, |
Verze z 26. 11. 2008, 10:22
Anotace
Obsahem předmětu jsou: složené datové typy a práce s nimi (struktury, buňky). Kreslení prostorových grafů - 3D vizualizace. Psaní výpočetních skriptů, funkcí a GUI aplikací (Handle Graphics). Cílem předmětu je poskytnout pokročilé znalosti a praktické dovednosti v programovém prostředí Matlab jako nástroje pro numerické výpočty, zpracování a vizualizaci dat v geodézii.
- Doporučená literatura
- Duane Hanselman, Bruce Littlefield: Mastering Matlab 6. Prentice Hall, New Jersey, 2001.
- Cleve Moler: Numerical Computing with Matlab (www.mathworks.com/moler)
Cvičení
- Vyučující
- Ing. Tomáš Kubín, Ph.D.
- Kreslení prostorových čar, kreslení ploch pomocí pravidelného regulárního gridu
- Kreslení ploch nepravidelným regulárním gridem, vizualizace neregulárních dat, regularizace, vrstevnice
- Složené datové typy: struktury, buňky
- Handle Graphics: objekty, vlastnosti objektů figure, axes, line a text
- GUI aplikace: definice tlačítek a menu (vlastnosti 'Units' a 'Position'), psaní 'CallBack' funkcí, uchovávání uživatelských dat ('UserData')
Semestrální práce
Zadání:
- Implementujte zvolený algoritmus jako GUI aplikaci v programu Matlab. Svou volbu konzultujte s vyučujícím. Aplikace nechť je vašim originálním dílem vyhotoveným právě pro tento předmět. Každý soubor nechť obsahuje ve své úvodní části:
%% Semestrální práce
%% Univerzita: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta Stavební
%% Předmět: 151YMB - Programovací systém Matlab 2
%% Akademický rok: 2008/2009
%% Autor: Jméno Příjmení
- Každá funkce nebo skript nechť obsahuje nápovědu s popisem vstupních a výstupních hodnot a toho k čemu je funkce (skript) určena. Vyhotovte HTML dokumentaci, která bude obsahovat:
- pro koho a co je program určen a jaký problém řeší,
- stručný popis teoretického pozadí problému,
- popis algoritmů použitých v programu,
- popis toho jak program funguje s příkladem použití
- Práci odevzdejte v elektronické podobě nejpozději do 27. 2. 2009.