152VYG2 Vyšší geodézie 2: Porovnání verzí
mBez shrnutí editace |
|||
(Není zobrazeno 16 mezilehlých verzí od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 93: | Řádek 93: | ||
|| číslo zadání || student(ka) || úl1 || úl2 || úl3 || úl4 | || číslo zadání || student(ka) || úl1 || úl2 || úl3 || úl4 | ||
|- | |- | ||
| 1 || | | 1 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 2 || | | 2 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 3 || | | 3 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 4 || | | 4 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 5 || | | 5 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 6 || | | 6 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 7 || | | 7 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 8 || | | 8 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 9 || | | 9 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 10 || | | 10 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 11 || | | 11 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 12 || | | 12 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 13 || | | 13 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 14 || | | 14 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 15 || | | 15 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 16 || | | 16 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 17 || | | 17 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 18 || | | 18 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 19 || | | 19 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 20 || | | 20 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 21 || | | 21 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 22 || | | 22 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 23 || | | 23 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 24 || | | 24 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 25 || | | 25 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 26 || | | 26 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 27 || | | 27 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 28 || | | 28 || || || || || | ||
|- | |- | ||
| 29 || | | 29 || || || || || | ||
|} | |} | ||
Řádek 160: | Řádek 160: | ||
|| číslo || student(ka) || 1.test || 2.test | || číslo || student(ka) || 1.test || 2.test | ||
|- | |- | ||
| 1 || | | 1 || || || | ||
|- | |- | ||
| 2 || | | 2 || || || | ||
|- | |- | ||
| 3 || | | 3 || || || | ||
|- | |- | ||
| 4 || | | 4 || || || | ||
|- | |- | ||
| 5 || | | 5 || || || | ||
|- | |- | ||
| 6 || | | 6 || || || | ||
|- | |- | ||
| 7 || | | 7 || || || | ||
|- | |- | ||
| 8 || | | 8 || || || | ||
|- | |- | ||
| 9 || | | 9 || || || | ||
|- | |- | ||
| 10 || | | 10 || || || | ||
|- | |- | ||
| 11 || | | 11 || || || | ||
|- | |- | ||
| 12 || | | 12 || || || | ||
|- | |- | ||
| 13 || | | 13 || || || | ||
|- | |- | ||
| 14 || | | 14 || || || | ||
|- | |- | ||
| 15 || | | 15 || || || | ||
|- | |- | ||
| 16 || | | 16 || || || | ||
|- | |- | ||
| 17 || | | 17 || || || | ||
|- | |- | ||
| 18 || | | 18 || || || | ||
|- | |- | ||
| 19 || | | 19 || || || | ||
|- | |- | ||
| 20 || | | 20 || || || | ||
|- | |- | ||
| 21 || | | 21 || || || | ||
|- | |- | ||
| 22 || | | 22 || || || | ||
|- | |- | ||
| 23 || | | 23 || || || | ||
|- | |- | ||
| 24 || | | 24 || || || | ||
|- | |- | ||
| 25 || | | 25 || || || | ||
|- | |- | ||
| 26 || | | 26 || || || | ||
|- | |- | ||
| 27 || | | 27 || || || | ||
|- | |- | ||
| 28 || | | 28 || || || | ||
|- | |- | ||
| 29 || | | 29 || || || | ||
|} | |} | ||
Aktuální verze z 12. 9. 2014, 13:09
Anotace
Obsahem přednášek je úvod do teorie souřadnicových systémů a aplikace v geodynamice.
Doporučená literatura
- Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Nakladatelství ČVUT 2007.
- Kostelecký J., Klokočník J., Kostelecký J. (ml.): Kosmická geodézie. Skriptum. Nakladatelství ČVUT 2008.
- Zeman A.: Fyzikální geodézie. Geodynamika a geodézie. Doplňkové skriptum. Vydavatelství ČVUT 1996.
Přednášky
Přednášky probíhají každé úterý v přednáškové místnosti A230 od 14:00 do 15:40.
Přednášející:
- prof. Dr. Ing. Leoš Mervart, DrSc.
Harmonogram přednášek:
1. Globální souřadnicové systémy - definice a jejich historický vývoj
2. Mezinárodní globální terestrický souřadnicový rámec ITRF a evropský globální terestrický souřadnicový rámec ETRF
3. Národní systémy S-JTSK/95 a S-JTSK/05 a jejich vazba na evropský globální terestrický souřadnicový systém ETRS
4. Realizace nebeského souřadnicového systému ICRS, transformace mezi nebeským systémem a terestrickým systémem
5. Úvod do teorie rotace Země
6. Úvod do teorie precese a nutace
7. Úvod do teorie pohybu pólu a vývoj jeho určování
8. Časové změny polohy bodů - geodynamika
Cvičení
Termíny cvičení jsou v LS 2013-2014 následující:
- kruh 58: pátek 10:00 - 11:40, B975, cvičící Ing. Pavel Tesař, Ph.D., B923, <pavel.tesar@fsv.cvut.cz>
- kruh 59: pátek 8:00 - 9:40, B975, cvičící Ing. Jan Holešovský, B919a, <jan.holesovsky@fsv.cvut.cz>
Harmonogram cvičení
Výuka bude zahájena v prvním výukovém týdnu zadáním 1.úlohy.
číslo úlohy / test | datum zadání | datum odevzdání |
---|---|---|
Pá | Pá | |
1. | 21.2. | 14.3. |
2. | 7.3. + 14.3. | 28.3. |
test úl.1+2 | 28.3. | |
3. | 28.3. | 11.4. |
4. | 11.4. | 2.5. |
test úl.3+4 | 2.5. |
Zadání úloh
- GNSS - Precise Point Positioning
- Průběh modelu geoidu na základě Stokesových parametrů
- Transformace souřadnic z ETRF2000 do S-JTSK
- Tvorba terestrického referenčního rámce
Podmínky pro získání zápočtu
- Účast na všech cvičeních, na nichž je zadávána nová úloha, viz harmonogram cvičení (na zbývající cvičení lze pohlížet jako na konzultace).
- Včasné odevzdání úloh, viz harmonogram cvičení a níže uvedená pravidla.
- Prokázání dostatečných znalostí řešené problematiky v testech následujících po odevzdání řešených úloh.
Pravidla cvičení
- Úlohy odevzdávejte v elektronické podobě ve formátu pdf ve tvaru prijmenixx.pdf (xx je číslo úlohy) do adresáře dle vašeho kruhu v rámci VYG2 a čísla úlohy: Upload. Pro vložení úlohy postačí být přihlášen jako anonymní uživatel. Úlohy s nesprávnými výsledky nebo se závažnými nedostatky ve zpracování budou vráceny k opravě. Opravené verze úloh nahrávejte do shodného úložiště pod jménem prijmenixxy.pdf (xx je číslo úlohy, y = a,b,c... značí verzi opravy).
- Výše uvedené termíny odevzdání úloh jsou závazné.
- Technická zpráva bude obsahovat též seznam použitých zdrojů podle norem a zdrojový kód výpočetního programu (součást pdf souboru, popř. jako archiv ve tvaru prijmenixx.zip). Pokud nejste přímo autorem zdrojového kódu, uveďte v závěru jméno autora a jeho kód nepřikládejte.
- V případě neúspěchu v průběžných testech má každý student možnost jedné opravy každého testu.
Stav úloh
číslo zadání | student(ka) | úl1 | úl2 | úl3 | úl4 |
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 | |||||
5 | |||||
6 | |||||
7 | |||||
8 | |||||
9 | |||||
10 | |||||
11 | |||||
12 | |||||
13 | |||||
14 | |||||
15 | |||||
16 | |||||
17 | |||||
18 | |||||
19 | |||||
20 | |||||
21 | |||||
22 | |||||
23 | |||||
24 | |||||
25 | |||||
26 | |||||
27 | |||||
28 | |||||
29 |
OK - úloha uznána
ko - úloha vrácena k opravě
Testy
číslo | student(ka) | 1.test | 2.test |
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 | |||
17 | |||
18 | |||
19 | |||
20 | |||
21 | |||
22 | |||
23 | |||
24 | |||
25 | |||
26 | |||
27 | |||
28 | |||
29 |
ko - test nesplněn
OK - test splněn